Gezien de huidige situatie met betrekking tot het coronavirus (COVID-19) helpen we veel klanten hun websites te gebruiken om urgente informatie en zakelijke veranderingen aan hun klanten te communiceren middels hun website. Terwijl sommige bedrijven bepaalde diensten tijdelijk onderbreken, profiteren andere bedrijven van de tijd die ze hebben om hun website-ontwerp te upgraden of hun aanbod aan te passen aan de huidige economische omgeving.

 

Website tips om uw klanten up-to-date te houden

Houd uw klanten op de hoogte van uw bedrijfsactiviteiten en huidige diensten of producten met deze website-aanbevelingen:

1. Voeg een tijdelijke website banner toe

Als u zich in de medische/gezondheids- of onderwijssector bevindt, of als u een dringende boodschap heeft met betrekking tot uw bedrijf, overweeg dan om een ​​tijdelijk bannerbericht bovenaan uw website toe te voegen. Dit is een goede manier om uw webbezoekers en klanten op de hoogte te houden van de laatste ontwikkelingen. Neem contact op met ons team als u hulp nodig heeft bij het toevoegen van een banner aan uw site.

2. Maak een bedrijfscontinuïteitspost / pagina

De meeste bedrijven publiceren en delen een bedrijfscontinuïteitsplan. Aangezien uw website doorgaans een plek is voor klanten en de gemeenschap, is het handig om het continuïteitsplan en belangrijk nieuws op uw website te plaatsen als blogpost of nieuwe aparte pagina. Als u een bannermelding toevoegt, kunt u in de bannermelding een link zetten die u naar het continuïteitsplan of het laatste nieuws stuurt.

3. Zorg voor een contact/veelgestelde vragen pagina

Als u een contactpagina op uw website heeft, is dit een goede plek om informatie te plaatsen over zakelijke veranderingen met betrekking tot het plannen van afspraken en contact opname met uw team. Een lijst met veelgestelde vragen is ook een geweldig hulpmiddel om op een georganiseerde manier antwoorden op uw website te geven. Als u een FAQ-pagina of -paneel heeft, overweeg dan om tijdelijk vragen toe te voegen die verband houden met de coronavirus situatie.

4. Update gebeurtenisregistratie en informatie

Als je geplande persoonlijke evenementen gepland hebt, bekijk dan de evenementinformatie en registratiedetails en zorg ervoor dat de informatie op je website correct is. Zelfs als u het toekomstige evenement niet annuleert, wilt u misschien op de website vermelden dat het evenement nog steeds is gepland. Als u het evenement annuleert, zorg er dan voor dat alle online registratie-ticketing is uitgeschakeld.

 

Website paraatheid voor uw team

Voor de meeste bedrijven speelt uw website tal van rollen in uw activiteiten en marketing. We raden de volgende stappen aan om uw website soepel te laten werken:

1. Sla aanmeldingsgegevens op en stel deze veilig

Zorg ervoor dat alle inloggegevens voor uw website en domeinregistreerder op een veilige locatie worden bewaard en dat meerdere medewerkers weten waar ze deze informatie kunnen vinden. Het is gebruikelijk dat 1 persoon bij een bedrijf de website beheert en alle aanmeldingsgegevens verwerkt. Als deze persoon niet beschikbaar is, kan dit vertragingen veroorzaken bij wijzigingen of oplossingen.

2. Ga door met onderhoud en beveiliging

Net zoals we allemaal onze handen wassen en maatregelen nemen om gezond te blijven, is het onderhouden en bijwerken van de technieken/programmatuur van uw site de beste manier om uw website veilig te houden. Het kan verleidelijk zijn om deze dingen links te laten liggen, maar door regelmatig onderhoud uit te voeren kunnen toekomstige problemen en mogelijke extra kosten worden voorkomen. Als u een bestaande afnemer bent van het maandelijkse verbeterpakket die wij aanbieden, dan kunt u er zeker van zijn dat we dit voor uw site zullen blijven beheren.

3. Bekijk meldingen van websiteformulieren

De meeste websiteformulieren sturen een e-mailmelding na het indienen van het formulier, de e-mail bevat vervolgens alle formulierdetails. We raden u aan het e-mailadres van uw formulieren op uw website te controleren. Probeer indien mogelijk een verzamel-e-mailadres of alias-e-mailadres te gebruiken dat naar meerdere teamleden toe wordt gestuurd. Dit verkleint de kans dat u een formuliermelding mist als een teamlid niet beschikbaar is.

 

Ons bedrijfscontinuïteitsplan voor het corona-virus

Wij nemen de volgende voorzorgsmaatregelen om de bedrijfscontinuïteit van Verbeter je website te waarborgen:

  • Onze medewerkers werken op een veilige afstand en in een productieve omgeving
  • Bezoek op kantoor is (nog) niet mogelijk, dit omdat we het risico op mogelijke besmettingen zo klein mogelijk willen houden.
  • Voor de websites die we onderhouden en hosten, zijn onze 24/7 beveiligingsbewaking en dagelijkse back-upsystemen geautomatiseerd, zodat we uw aanwezigheid op het web kunnen blijven beschermen en beveiligen.