“We willen een betere website.” is hetzelfde als zeggen: “We willen een beter bedrijf.”. Zonder goed doordachte doelen brengt uw bijgewerkte website u misschien niet waar u moet zijn. Dus wat zijn uw doelen? Meer winst maken? Uw klanttevredenheid verbeteren? Meer klanten winnen? Meer informatie tonen? Wat uw doelen ook zijn, voor het ontwerp van uw website zult u duidelijke doelstellingen moeten hebben.

De 4 belangrijkste websitedoelen

Meer verkopen

Zoals verwacht, is het verhogen van omzet via een website een van de grootste doelen van de meeste bedrijven die een dienst of product verkopen. Als u bijvoorbeeld een webshop heeft, is dit waar u de meeste moeite voor wilt doen. Door een logisch opgebouwd website-ontwerp te laten maken, dat ook een snelle responstijd heeft, kunt u uw bedrijf laten groeien. U kunt het succes van het ontwerp van uw website meten aan de hand van het aantal betalende klanten dat u ervoor en erna had. Bekijk de kwaliteit van het webverkeer en de conversieratio’s voor en na het stellen van dit doel. Een tip om succesvol te zijn met dit doel is om uw verkoopondersteuning te verbeteren met het herontwerp van uw website. Snelle en professionele communicatie tussen het verkoopteam en de klanten zal de verkoop versterken.

Hogere klanttevredenheid

Het ondersteunen van uw bestaande en potentiële klanten is een voor de hand liggend doel voor een website. Een betere gebruikerservaring en service kunnen een lange weg banen om de klantrelatie tot stand te brengen en te behouden. Of uw website nu een ledenportal, webshop of een servicegerichte website heeft, u wilt zich op het juiste type klant richten. Het bieden van een snelle en duidelijke website waarmee ze binnen kunnen komen en zaken kunnen doen, zoals het maken van afspraken, toegang tot ledeninformatie en het betalen van rekeningen, zal de tevredenheid verhogen. Door een website-ontwerp te maken dat zich op de klant richt, zorgt u ervoor dat ze keer op keer terugkomen om informatie te krijgen en iets bij u te kopen.

Genereer meer leads en converteer ze

Hoewel uw uiteindelijke doel van het ontwerp van uw website misschien is om de verkoop te voltooien, is het verkrijgen van gekwalificeerde leads misschien net zo belangrijk. Potentieel klantenverkeer moet naar uw website worden geleid om meer leads te genereren. U wilt informatie over de leads vastleggen, zodat u weer contact met ze kunt opnemen. Hoe u ervoor kiest om deze informatie vast te leggen, hangt af van het type informatie en de website die u heeft. Sommige bedrijven kiezen ervoor om na een paar minuten een pop-up op een pagina te hebben. Anderen gebruiken de “aanmelden voor onze nieuwsbrief” als een subtielere manier om informatie vast te leggen, terwijl ze de potentiële klant gratis informatie over het bedrijf geven.

Bewustzijn vergroten

Als het uw doel is om gebruikers te informeren over producten of diensten die u aanbiedt zonder ze noodzakelijkerwijs online te verkopen, gebruikt u het ontwerp van uw website om de bekendheid van uw merk te vergroten. Een goed voorbeeld hiervan zijn non-profitwebsites. Ze verkopen geen product, maar moeten volgers krijgen die in hun missie geloven. De focus van hun website-ontwerp is om de bekendheid rond het merk te vergroten. Dit is een gemeenschappelijk doel voor marketingafdelingen die mensen willen aantrekken en betrekken bij hun website. Als u een website heeft opgezet voor meer informatieve doeleinden, is dit waarschijnlijk het belangrijkste doel voor uw website-ontwerp.

Als u uw website wilt updaten en deze of andere doelen in gedachten heeft, neem dan vandaag nog contact op met Verbeter je website. Wij helpen u graag om het maximale uit uw website te halen.