Het krijgen van verkeer op uw website is een probleem wat veel bedrijf teistert, vooral bedrijven die zich vestigen in de e-commerce wereld. Hier volgen enkele van de meest voorkomende redenen:

1. Het ontwerp van uw website is verouderd

Een achterhaald ontwerp is vaak de eerste boosdoener voor geen of een beperkt aantal bezoekers. Als uw website een overblijfsel uit het verleden lijkt te zijn, is het tijd om hem bij te werken met een strakke nieuwe look. Dit zal niet alleen een positieve invloed hebben op uw website, maar ook op uw bedrijf en branding.

U moet ervoor zorgen dat u op de hoogte blijft als het gaat om gebruikerservaring. Responsive webdesign is hier de sleutel, en dit betekent dat uw website automatisch wordt geschaald zodat deze perfect past op elk apparaat – desktop, tablet of telefoon. Hetzelfde geldt voor uw webshop! Gebruikerservaring is echt het enige dat telt, dus als u niet weet waar u moet beginnen, zoek dan een creatief webdesignbedrijf zoals wij die dit voor u kunnen regelen!

 

2. De inhoud van uw website is verouderd

Het schrijven van content, samen met multimedia maken uw site interessanter, en een van de belangrijkste oorzaken van problemen met websiteverkeer zijn mensen die ‘bouncen’ of uw site te snel verlaten. Voor eCommerce-sites is het niet genoeg om uw producten op een rijtje te zetten, u heeft afbeeldingen, goede beschrijvingen en informatie nodig die kopers kunnen gebruiken om een beslissing te nemen!

De kans is groot dat uw concurrenten ook vergelijkbare producten hebben. Dus waarom verkopen zij wel?

Omdat ze content gebruiken om meer bezoekers te trekken en om te zetten. Elk van uw producten moet een goed doordachte beschrijving hebben die bezoekers uitlegt hoe het product hun leven gemakkelijker zal maken. Een andere manier om waarde te bieden aan klanten die content gebruiken, is door een zakelijke blog te hebben waarin u zich richt op het geven van tips en advies over gerelateerde onderwerpen in plaats van alleen maar te proberen uw producten te verkopen.

 

3. Uw site is niet geoptimaliseerd

De reden waarom niemand in uw website ge├»nteresseerd lijkt te zijn, is dat ze niet weten dat deze bestaat…

Denk aan alle bedrijven, websites en blogs die er zijn. Wanneer mensen zoeken naar producten of services die u aanbiedt, wordt u mogelijk niet eens vermeld in de resultaten van zoekmachines. Dit betekent dat de problemen met uw websiteverkeer afkomstig zijn van een site die niet is geoptimaliseerd voor SEO.

SEO (zoekmachineoptimalisatie) is een essentieel onderdeel van elke website. In de eenvoudigste termen is zoekmachineoptimalisatie een marketingtechniek die websites helpt hun organisch verkeer (verkeer waarvoor u niet betaalt) te vergroten door ervoor te zorgen dat uw website op de eerste pagina komt (al is dit nooit 100% gegarandeerd).

 

Er zijn drie soorten SEO:

On-Page – Optimalisatie van alle inhoud op uw website; dit omvat het maken van inhoud die rijk is aan zoekwoorden en optimalisatie van zoekwoorden.
Technisch – Dit optimaliseert de technische kant. Het omvat zaken als websitesnelheid, beveiliging, mobielvriendelijkheid, architectuur, indexering en meer.
Off-Page – Dit onderdeel van SEO draait om de relatie van uw website met andere websites. Hoe beter de relatie met goede websites, hoe meer reputatie en autoriteit uw website zal hebben.

De juiste tools kunnen u veel helpen bij het optimaliseren van uw website. Als SEO nieuw voor u is, kunt u het beste enkele handleidingen raadplegen voordat u verder gaat, of nog beter, iemand inschakelen die er verstand van heeft en de problemen voor u oplost.

De problemen met uw websiteverkeer komen vaak voort uit het overslaan van een belangrijk onderdeel tijdens het ontwerpen van websites – soms is het SEO, soms is het de inhoud of het ontwerp zelf. Vergeet niet dat uw website alleen bezoekers trekt als deze waarde biedt – alles telt: van hoe gebruiksvriendelijk het is, tot inhoud en productbeschrijvingen, helemaal tot beveiliging en laadtijden.

Als u uw websiteverkeersproblemen op wilt lossen, stuur ons dan een bericht via onze contactpagina en laat ons u helpen!