Als website specialisten weten we als geen ander dat een strak design en een snelle laadtijd de basis is voor een goede website. Vroeger was dat wel anders… U kunt het zich misschien niet meer voorstellen, maar websites zoals Google, Facebook, YouTube etc. waren vroeger onoverzichtelijk, traag, en rommelig. Niet alles was vroeger beter!

Herinnert u zich de oude versies van onderstaande websites nodig?

De website van Google in 1998

Het is de meest bezochte website ter wereld, 20 jaar geleden zag dit er heel anders uit. Het is rommelig, maar toch is het design in grote lijnen hetzelfde gebleven.

 

De website van Wikipedia in 2001

De bekende online encyclopedie zag er vroeger nogal wat onoverzichtelijk uit. De website zoals die er nu uitziet lijkt totaal niet op de versie van vroeger. Zoals je ziet hadden ze ook nog geen logo.

 

De website van Pinterest in 2011

Pinterest bestaat nog niet enorm lang, maar is toch al wel veel veranderd qua design van de website. Deze eerste versie was al duidelijk en overzichtelijk.

 

De website van Facebook in 2004

Facebook was in eerste instantie alleen bedoeld voor studenten van de Harvard University. Whatsapp was er nog niet. Op deze manier konden zij makkelijk contact houden met klasgenoten. En zoals we allemaal weten, groeide dit snel uit tot het grootste sociale netwerk ter wereld. Het design is tegenwoordig een stuk strakker.

 

 

De website van Youtube in 2005

Door YouTube is videomateriaal voor iedereen toegankelijk geworden. In april 2005 werd de eerste video geüpload en een half jaar later had YouTube al zo’n 8 miljoen kijkers per dag. Dat lijkt veel, maar het is niets vergeleken met de 5 miljard dagelijkse kijkers van tegenwoordig. Het design is tegenwoordig ook al een stuk verbeterd!

 

De website van Marktplaats in 2000

Bijna iedereen heeft er weleens iets gekocht of verkocht, Marktplaats. 1 jaar na de oprichting, in het jaar 2000, stonden er al 200.000 advertenties online. De mintgroene achtergrond is vervangen en ze hebben de lappen tekst plaatsgemaakt voor foto’s, waardoor de site tegenwoordig een stuk aantrekkelijker oogt.

 

De website van LinkedIn in 2003

Bij LinkedIn is het logo is grote delen hetzelfde gebleven. LinkedIn groeide snel in populariteit en is inmiddels met meer dan 500 miljoen leden een onmisbaar platform voor de zakelijke markt.

 

De website van Twitter in 2007

Het bekende vogeltje is nog nergens te bekennen en de huisstijl lijkt in de verste verte niet op het Twitter van nu. Het ziet er inmiddels een stuk strakker uit!