Het is normaal dat mensen zoeken naar bedrijven die niet alleen uitstekende service en eerlijke prijzen bieden, maar die ook gunstig gevestigd zijn. Hoe benut u dat en hoe verbetert u de lokale positie van uw bedrijf?

Hoge rangschikking volgens de parameters van lokale zoekopdrachten vereist een specifieke strategie. Verschijnen in de resultaten van Google Map is enorm belangrijk voor lokale bedrijven. Google trok vroeger gewoon naar locatie en bedrijfstype om een rang toe te wijzen, maar nu zijn er een aantal factoren die een belangrijke rol spelen bij de rangschikking.

Hier volgen enkele tips voor het verbeteren van de zichtbaarheid van uw lokale ranking.

 

1. Zorg ervoor dat de bedrijfsvermelding van Google nauwkeurig is

Zorg ervoor dat uw bedrijfsvermelding van Google uw juiste bedrijfsinformatie weergeeft, inclusief openingstijden en locatie. Zorg er ook voor dat informatie niet dubbel voorkomt. Hoe nauwkeuriger Google uw bedrijf kan ‘leren kennen’, hoe hoger uw plaatsing in de Google-kaartresultaten.

Categoriseer uw bedrijf ook onder de juiste branche om te helpen met SEO (Search Engine Optimalization).

 

2. Laat uw Google Maps kaart insluiten op websites van derden

Google houdt van gegevens van derden omdat dat bewijst dat uw bedrijf legitiem is en waarde biedt aan klanten/bezoekers. Om beter zichtbaar te zijn voor Google, is het in uw voordeel dat u kunt linken naar een aantal sites van derden, met name websites met recensies van uw bedrijf.

Het is belangrijk dat u uw vermeldingen van derden claimt; dit helpt niet alleen bij de SEO, maar op deze manier controleer je ook gelijk of de geposte informatie legitiem is.

Voor een betere SEO helpt het ook om een Google Maps kaart op uw eigen website te gebruiken.

3. Een Google 360 ​​virtuele rondleiding

Klanten houden van visuele aantrekkingskracht en Google ook, dus als u uw potentiële klanten een kans kunt geven om uw bedrijf te ervaren voordat u zelfs maar een voet tussen de deur zet, kan dit een goede eerste stap zijn.

Er zijn bepaalde bedrijven waar het hebben van dit soort visuele rondleidingen klanten echt kan verleiden en u kan helpen om u te onderscheiden van de concurrentie. Ook gaat dit ten goede voor uw SEO.

 

4. Meer foto’s op uw kaartenlijst plaatsen

Om uw ranking door Google Maps te verbeteren, kan het veel helpen als u meer foto’s in uw kaartvermelding opneemt. Google is er voorstander van om klanten van deze extra informatie te voorzien en uw ranking te verhogen. Probeer waar mogelijk een aantal verschillende soorten foto’s op te nemen. Toon de etalage, uw personeel, enz. Tag deze foto’s met trefwoorden om te helpen met SEO.

Als u geen foto heeft, geeft Google Maps een generieke afbeelding weer, wat uw marketingcampagne een slechte dienst doet. Er is hier een mogelijkheid, niet alleen om je ranking te verhogen, maar ook om je merk op te bouwen.

Vanuit het oogpunt van een klant, zal het ertoe dwingen om te kunnen zien hoe uw bedrijf eruitziet, hem moeten bezoeken. Het legitimeert de etalage van uw bedrijf en zorgt ervoor dat het voor klanten vertrouwder overkomt.

 

5. Lokale contactgegevens

Google is geen fan van het gebruik van meerdere telefoonnummers, of een vermelding zonder telefoonnummer. Omdat het dan moeilijk is om vast te stellen waar uw bedrijf zich precies bevindt. Het gebruik van een telefoonnummer met een lokaal netnummer en een adres met een lokale postcode in uw Google-vermelding zijn daarom ook zo belangrijk.