Webdesign is als een goede wijn, complex en dynamisch. Het combineert een veelvoud aan vaardigheden en kennis die van invloed zijn op hoe goed een site door een bepaald publiek zal worden waargenomen. Trends met betrekking tot webdesign veranderen erg sterk, waardoor de lat voor digitaal ontwerp voortdurend verhoogd wordt.

Elk jaar zien we een nieuwe reeks stijlen en normen die aantrekkelijk worden voor bedrijven en merken om in hun projecten op te nemen. Van opkomende technologieën en algoritme-updates tot nieuwe kleurenschema’s en lettertypeontwerpen, hoe gaan opmerkzame merken om met deze veranderingen? Ze benutten de kracht van hun website en vernieuwen deze voortdurend om aan de behoeften van hun publiek te voldoen. Ze plannen vooruit en zijn open over het nemen van nieuwe benaderingen voor het online contact maken, communiceren en communiceren met klanten.

Het kost gebruikers slechts 0,05 seconden om te beslissen of ze uw site goed vinden. U heeft niet lang om ze aan de haak te slaan, dus elke kleine inspanning die u vanuit een ontwerpstandpunt kunt doen om hun aandacht te trekken en uw site te laten opvallen, is de moeite waard. In de huidige concurrerende markt is het niet alleen voldoende om een ​​goed uitziende website te hebben, het moet ook converteren.

Webdesign trends zijn er om innovatieve conversie te stimuleren door toegankelijke technologie te gebruiken om websites te maken die zowel visueel aantrekkelijk evenals gebruiksvriendelijk zijn.

 

Wat zijn de feiten?

  • 48% van de bezoekers beschouwt het ontwerp van een website als de meest veelzeggende factor over de geloofwaardigheid van een bedrijf.
  • 94% van de bezoekers verlaat een website en vertrouwt deze niet meer vanwege een slecht ontwerp en slechte bruikbaarheid.
  • 75% van de gebruikers oordeelt over de geloofwaardigheid van een bedrijf op basis van het ontwerp van hun website.
  • Er is een rendement van €100 voor elke €1 euro die bedrijven in websitegebruikservaring investeren.
  • 50% van de potentiële verkopen gaat verloren omdat gebruikers geen informatie op een website kunnen vinden.

Moeten we nog meer zeggen? 😉

 

Webdesign trends die u moet kennen

Een nieuw jaar betekent een nieuwe reeks webdesigntrends om in overweging te nemen in 2019. Door op de hoogte te blijven van trends en deze te gebruiken in je eigen webdesign, kun je een website relevant houden. Door de nieuwste stijlen en technieken in webdesign te implementeren, kunnen merken concurrerend blijven en aanzienlijke voordelen ervaren op het gebied van digitale marketing en SEO.

Prominente beelden

Brutalisme: vetgedrukte blokken tekst en/of kleur.
Levendig kleurenschema: bij correct gebruik versterken heldere kleuren alle juiste details en benutten ze de reacties van het publiek zonder overweldigend over te komen.
Vetgedrukte typografie: dikke, duidelijke en overzichtelijke letters.
Interactieve achtergronden: of het nu gaat om video-inhoud of animatie, dynamische tools kunnen naadloos worden geïntegreerd.
Aangepaste illustraties/afbeeldingen: vermijd de alledaagse stockfoto’s en bedenk iets unieks voor het doel van het merk/de site.

Responsive design (mobielvriendelijk)

Mobielvriendelijk: de belangrijkste elementen voor mobielvriendelijkheid zijn, een schoon homepage-ontwerp, eenvoudige navigatie, naadloze contactformulieren en bruikbaarheid, zullen de gebruikerservaring verbeteren en bouncepercentages verlagen.
‘Kaart’ lay-outs: kaarten zijn hard op weg de beste ontwerppatronen te worden voor geaggregeerde inhoud, afbeeldingen, video’s, sociale media op alle platforms, schermformaten en mobiele
apparaten in responsive webdesign. Elke kaart/het samenstellende deel van de pagina bevat informatie, zoals een pagina of sectietitel, een afbeelding, pictogram of beknopte tekstgroep.
Duimvriendelijke navigatie: Een website moet met een enkele duim te bedienen zijn, zo maak je het je bezoeker het meest makkelijk.
Hamburger Menu: Drie parallelle horizontale lijnen die worden gebruikt als een navigatie-/menuknop bovenaan en onderaan mobielvriendelijke sites.

Micro-interacties

Reactie op basis van gebruikersactiviteit: een geautomatiseerde reactie die wordt geactiveerd als gevolg van specifieke gebruikersactiviteit. Dit kan van alles zijn, van zweef- en scrollanimaties, renderinglijsten, veegselectie, zoekuitbreidingen of feedbackgeluiden voor acties.
Inhoud ‘toggles’ (accordeons): een algemene ontwerpstructuur die wordt gebruikt om inhoud te ordenen en te verbergen, om de gebruiker niet te overweldigen met informatie. Er wordt een ‘trigger’ ingesteld om gebruikers de mogelijkheid te geven de inhoudsaccordeon open te klappen of te sluiten.
Meldingen: wanneer gebruikers meldingen ontvangen, laat u ze zien dat er iets belangrijks te zien is.

Hoe kunt u een modern webdesign voor uw website krijgen?

Tegenwoordig zijn steeds meer gebruikers van mening dat het ontwerp van een website bepaalt of ze uw bedrijf vertrouwen of niet. Daarom is het ontwerp niet alleen een indicator van de aantrekkelijkheid van uw bedrijf en de uitdrukking van uw houding ten opzichte van potentiële kopers, maar ook de manier om uw bedrijf te onderscheiden van veel vergelijkbare bedrijven, zodat klanten u onthouden.

 

Stel uzelf een paar vragen over uw huidige site.

Laadt uw website snel op zowel desktop- als mobiele apparaten? Is de website gebruiksvriendelijk en navigatie gemakkelijk? Is het ontwerp te storend of te druk?

Als uw site traag, te rommelig of te afleidend is, dan heeft uw website verbetering nodig.

Bereid om na te denken over een herontwerp of het verbeteren van uw website? Het verbeteren van uw website kan een scala aan mogelijkheden en voordelen bieden.

Neem contact met ons op om de mogelijkheden het te bespreken!