Als je het zelf koken beu bent en klaar bent om eten te krijgen dat door iemand anders is bereid, wat is dan je eerste zet? U wendt zich tot internet.

Of dat nu is om naar de website te gaan van een restaurant waarvan je weet dat je het leuk vindt, of om wat zoekopdrachten uit te voeren om een nieuw restaurant te vinden, de meeste mensen beginnen het proces om online een maaltijd uit een restaurant te halen.

Dat was vaak het geval vóór COVID-19, maar vandaag de dag een restaurantwebsite openen om het menu te bekijken, afhaal- en bezorgopties te controleren en bestellingen te plaatsen, is een nog groter onderdeel van het typische proces van ‘uit eten gaan’.

Als u geen website voor uw restaurant heeft, kunt u erop vertrouwen dat veel van uw potentiële klanten uiteindelijk op zoek zullen gaan naar een eetgelegenheid die dat wel doet.

Vandaag in de kennisbank geven wij 5 redenen waarom websites voor restaurants belangrijk zijn

Een website is de belangrijkste thuisbasis van een restaurant online. Het is de plek waar klanten die u al kennen, eerst zullen kijken wanneer ze informatie over u willen. En het is de belangrijkste manier waarop nieuwe klanten die op zoek zijn naar opties wanneer ze honger hebben, meer over u te weten komen.

Het hebben van een restaurantwebsite biedt een aantal onmiskenbare voordelen.

Een website toont legitimiteit.

Voor elk type bedrijf zien veel consumenten een website als een duidelijk teken dat het bedrijf gevestigd en betrouwbaar is. Als je er geen hebt, kun je daarentegen amateuristisch of vaag overkomen. Een restaurantwebsite die er professioneel uitziet en nauwkeurige informatie biedt, laat potentiële klanten zien dat u een succesvol bedrijf runt.

Een website maakt het gemakkelijker om uw restaurant te vinden.

Wanneer iemand hongerig wakker wordt en ‘ontbijt bij mij in de buurt’ in zijn telefoon of laptop typt, zien ze alleen resultaten die online aanwezig zijn.

Hoewel een website technisch niet vereist is om te worden weergegeven in een Google-zoekopdracht (een Google-bedrijfsvermelding is voldoende), speelt het hebben van een website nog steeds een grote rol in hoe gemakkelijk klanten u online kunnen vinden.

Mensen kunnen door uw menu bladeren.

Voordat mensen naar een bepaald restaurant gaan, willen ze weten waar ze aan toe zijn. Welke specifieke voedselopties breng je naar de tafel? Wanneer uw menu daar online staat, maakt u het potentiële klanten gemakkelijk om hun opties te bekijken en te beslissen wat er goed uitziet.

Het online beschikbaar stellen van uw menu is voor iedereen nuttig, maar wordt vooral belangrijk voor potentiële klanten met voedselallergieën of kieskeurige eters. Iemand die bijvoorbeeld geen gluten kan eten, moet voordat hij naar uw restaurant komt, weten of er iets op het menu staat dat hij wel kan eten.

Als uw menu niet van tevoren kan worden bekeken, riskeert u te maken te krijgen met ontevreden klanten die hongerig blijken te zijn en niets kunnen eten (of niet willen) wat u te bieden heeft. En u vergroot de kans dat mensen die u zou kunnen voeden helemaal niet komen opdagen, omdat ze niet kunnen bevestigen dat uw restaurant iets heeft wat ze maar willen.

U kunt verrukkelijke afbeeldingen van uw eten tonen.

Voedsel spreekt meer van onze zintuigen aan dan alleen de smaak. Maak gebruik van het visuele onderdeel van websites om uw lekkerste voorgerechten en hapjes te laten zien.

Voedsel dat goed klinkt, kan ronduit onweerstaanbaar worden als mensen eenmaal een glimp kunnen opvangen van hoe het eruit ziet. Bovendien zijn originele afbeeldingen van uw eten een goede manier om een website-ervaring sterker te maken. Ze maken de merkervaring die mensen van uw website halen gedenkwaardiger en bieden u meer plaatsen om uw website te optimaliseren voor zoekmachines.

Online bestellen wordt nu verwacht.

Nu het grootste deel van uw consumentenbestand op hun plaats is, is de belangrijkste manier waarop mensen restaurants bezoeken, via online bestellingen. Als u geen website heeft, geeft u aan huisgebonden klanten geen manier om bij u te bestellen.

De beste manier om zaken te doen tijdens het verloop van de pandemie, is ervoor te zorgen dat mensen gemakkelijke opties hebben om via uw website afhaal- en bezorgbestellingen te plaatsen.

Als u dat nu instelt, kunt u profiteren van de voordelen van de extra inkomstenstroom die online bestellen biedt zodra het gevaar voorbij is. Het creëren van uw eigen systeem voor het aannemen van online bestellingen via een website kan u ook behoeden voor de afhankelijkheid van bezorgdiensten van derden die restaurants vaak te veel van de top halen om winst te maken, vooral als u uw eigen bezorgers in dienst gaat nemen.

Een restaurantwebsite is de eerste stap om het gemak van online bestellen te bieden – iets dat mensen nu nodig hebben en dat zullen blijven waarderen wanneer de mogelijkheid om in een restaurant te dineren weer veilig wordt.

Uw eigen bestelsysteem

Verbeter je website maakt bestelsystemen op maat. Heeft een project in gedachten? Neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag om het maximale uit uw website te halen!